There's always a little emotion behind every "I don't care" and it's always a little pain in every "It's ok"

Tiden springer. och jag springer kapp med den. Ett prank lika mycket som ett måste. Dock bör det poängteras att det, iprincip, är långhelg från och med nu. Veckan har dock varit mer späckad än vanligt; en allahjärtansdagsmåndag med tentaskrivning, en roande roadtrip och en incheckning i Cloetta Center. En lika roande roadtrip tillbaka till den lilla staden. Tidig dag på JIBS för hetsigt PMskrivande med S och J. Många, långa ramsor med mindre väl valda ord. Effektiv träning med A. Middagsmys med R. Onsdag med rödvinsdrömmar som efter många, men ändå inte tillräckligt, långa timmar med PMskrivande blev verklighet. En, aningen, tillfyllnad mörk (ja, jag GLÖMDE(!) slå på lysena) cykeltur från högskolan till min lilla pundarkvart. En rallykörande O som kikade förbi vilket resulterade i qualitytime vid köksbordet då uppdaterandet var lika högljutt som hjärtligt. En nattlig gäst som iordningställde frukost (HUR gulligt?) medan jag målade eyeliner och bytte strumpbyxor tre(!) gånger. Återigen en tidig morgon i ett grupprum på JIBS med S och J. Ett, iprincip, färdigställt PM, rundvandrande och snicksnackande med diverse utställare på ett bättre "möt-näringslivet-och-diskutera-din-framtid"-event. En iskall promenad senare och min pundarkvart var lika stökig som den borde vara efter 2 veckor konstant plugg. Iväghoppande till mataffären för inhandlandet av nödvändigheter för att kocka (ja, jag menar kocka inte koka!) ihop en bättre torsdagsmiddag till S&E. En vinst, lika nödvändig och fantastisk, som den i Cloetta Center. och långsam promenad genom stan för att hamna i horisontellt läge i den skönaste av sängar (med det bästa av sällskap).
Veckans roligaste är hur endel, mer eller mindre (troligtvis det senare), vettiga personer tolkar det jag säger. Mitt statement att jag hatar lögner resulterade i ett konstant tigande från motpartens sida. Och jag blir, än en gång, besviken på en total brist på uppriktighet. Dessutom konstaterar jag att min magkänsla är allt annat än korrekt (alternativt blev den bara duktigt jävla lurad).
Nej, jag är slut som artist. Godnatt!
/J - som inser att februari månads i-landsproblem, de facto, står emellan (i) det faktum att kylan resulterar i att växlarna på cykeln fryser så att endast den första fungerar och (ii) det faktum att det finns för få timmar per dygn för att hinna dricka tillräckligt med glas med gott rödvin med bättre sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0