Du frågar mig vad kärlek är men jag vet inget om det där bara sånt som man kan mäta kan jag förstå

En lördag. En ledig sådan.
Ibland längtar jag efter dagar som känns sådär perfekta. Sådär som en dag i juli som inleds med att man vaknar av att morgonsolen skiner en rakt i ögonen, vilket resulterar i att man kliver upp (trots det faktum att man alldeles nyss dansat ut från krogen, via någon stökig efterfest med alldeles för mycket Jack&cola och prutat i taxin då man insett att man hade några hundra färre i bakfickan än vad man trott). Intar en bättre skrattfrukost i morgonsolen ute på terassen tillsammans med de bästa av vänner. En idé om en dag med båten på havet mottages gillande hos sällskapet och utan att veta var krafterna kommit ifrån har man tagit sig ut på havet. Skrattmarathonet fortsätter ikapp med badandet och krysslösandet och strax innan solen slutar värma drar man upp ankar för att åka mot samma terass, för rosé, grillning och lite för mycket hotshots för sällskapets bästa. En stökig kväll på terassen följs upp med en bättre taxitur till stället där happy hour alltid gäller för oss och innan man vet ordet av det dansar man barfota på en klippa med han som luktar på det där sättet som du fascineras av. Tänk om det alltid kunde vara juli.
Nåväl. Dagen har inte varit dålig. långt ifrån. Uppvaknande med en varm kropp tätt intill. soffhäng. en bättre massage. en ofantlig hemlängtan vilket komponerades av fler än många tårar. ett mössinköp. ett förbannande över att inte en enda jävla skräddare hade öppet i den lilla staden. lyssnande på fantastiska, nästan bortglömda, låtar. en förfäran att jag inte bor där A bor. En oplanerad kväll på Brahegatan 13 vilket lutade åt ett gråtmarathon, men resulterade i ett skrattmarathon (mycket tack vare veckans kommentar signerad värdinnan, ok jag dör lite fortfarande). en iskall cykeltur. en, neverending, yatzydiskussion. en inbokad "VM-i-yatzydag" (då jag dessutom bjuder samtliga inblandade på rödtjut och bubbel, HOPPSAN!) nästa söndag för att bota all form av ångest som har en tendens att dyka upp på söndagar (ok, de flesta veckodagar) under hösten.
Beautisleep, någon?
/J - som ponerar att hennes grannar är ganska nöjda idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0